Informace pro obchodní partnery
V tomto dokumentu naleznete informace o podmínkách obchodní spolupráce se společností Food Time s.r.o., IČ 174 18 038, sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4 (dále jako „Food Time s.r.o.“), jakožto vlastníkem domény www.jidlopodnos.cz a aplikace Jídlo pod nos (dále společně jako „Platforma“), resp. s franchisanty, kteří jsou vůči Food Time s.r.o. ve smluvním franchisovém vztahu a spravují Platformu pro segment určitého regionu. Zejména, nikoliv však výlučně níže naleznete informace o poskytování zprostředkovatelských služeb mezi podnikateli ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2019/1150 ze dne 20. 06. 2019.
1. Jakým způsobem je možné navázat obchodní spolupráci s Food Time s.r.o., zejména pak v rámci zprostředkovatelského vztahu prostřednictvím Platformy?
Food Time s.r.o. provozuje jednotlivé složky Platformy (tedy webovou doménu www.jidlopodnos.cz a aplikace Jídlo pod nos) v postavení tzv. franchisora – společnosti zastřešující vlastní regionální provozovatele kurýrních služeb, kteří jsou v postavení tzv. franchisanta. Na webu pak mohou koncoví zákazníci volit mezi nabízenými službami regionálních restaurací, jídelen a/nebo jiných subjektů působících na úseku gastronomie (dále jako „gastronomický podnik“). Vlastní správu Platformy pak vždy vykonává na úseku příslušného regionu franchisant, který má na základě smlouvy s Food Time s.r.o. tento region svěřen. Identifikační a kontaktní údaje na příslušného franchisanta naleznete na webových stránkách www.jidlopodnos.cz v sekci „Kontakty“.
Pokud máte zájem o navázání spolupráce a nabídku Vašich produktů či služeb na Platformě, vyplňte formulář „Chci zapojit svůj podnik do rozvozu“, nebo se obraťte přímo na franchisanta příslušného pro Váš region.
2. Jaké jsou podmínky obchodní spolupráce mezi Food Time s.r.o. a franchisanty / franchisanty a gastronomickými podniky?
Pokud jste gastronomický podnik a máte zájem o zprostředkování Vašich produktů a služeb na Platformě, konkrétní podmínky spolupráce upravuje individuální smlouva mezi Vaší společností a franchisantem příslušným pro Váš region. Berte prosím na vědomí, že Food Time s.r.o. a/nebo příslušný franchisant si nicméně v každém jednotlivém případě vyhrazují právo omezit, ukončit nebo pozastavit zprostředkování v případě, kdy dojde k porušení smluvních podmínek podle smlouvy o spolupráci, porušení zákona, jiného protiprávního jednání vůči Food Time s.r.o. nebo kterémukoliv z franchisantů, či v případě opakovaného uvádění nepravdivých informací na Platformě. Oznámení o pozastavení, omezení nebo ukončení je zasíláno na email uvedený ve smlouvě o spolupráci. V případě ukončení pak Food Time s.r.o. a/nebo příslušný franchisant oznamuje tuto skutečnost svým partnerům 30 dní před vlastním ukončením poskytování služby.
Food Time s.r.o. ani příslušný franchisant si nečiní žádné nároky z titulu autorských práv na Vámi nahrané vyobrazení produktů a služeb – tato práva zůstávají Vám, nebo případně jinému zákonem stanovenému subjektu. Food Time s.r.o. a/nebo příslušný franchisant si nicméně vyhrazují právo smazat ilustrativní fotografie či jiné obrázky v případech, kdy jsou tyto grafické materiály zavádějící, vulgární nebo jiným způsobem porušují smluvní podmínky spolupráce.
Veškerá práva duševního vlastnictví ve vztahu k Platformě zůstávají po celou dobu trvání smluvní spolupráce ve vlastnictví Food Time s.r.o. s tím, že na základě smlouvy o spolupráci dochází pouze k udělení nevýhradní licence k užívání grafických materiálů Food Time s.r.o. v rozsahu smlouvou upraveném. Gastronomický podnik naproti není oprávněn kopírovat, upravovat, analyzovat ani jiným způsobem narušovat či duplikovat zdrojový kód Platformy.
3. Jakým způsobem se určuje pořadí produktů a služeb, které se koncovým zákazníkům zobrazují na Platformě?
Řazení produktů a služeb je vždy věcí uvážení příslušného regionálního franchisanta, kdy se bere v potaz řada parametrů, jako je cena, historický objem prodeje daného produktu/služby a obrat objednávek u příslušného gastronomického podniku a další. Současně se pak bere v potaz umístění koncového zákazníka, který činí objednávku, jeho vzdálenost od gastronomického podniku, očekávaná doba doručení objednávky koncovému zákazníkovi a jeho hodnocení.
Jednotlivé gastronomické podniky mají možnost některé své produkty/služby označit hvězdičkou, čímž dojde k jejich zařazení na přední místa nabídky konkrétního gastronomického podniku. Vždy však platí, že na předních místech se zobrazují produkty/služby, které se nacházejí ve slevě a tento parametr má přednost před všemi ostatními parametry.
Klíčovým hlediskem výběru řazení produktů a služeb ze strany jednotlivých franchisantů je však vždy atraktivita a pestrost nabídek pro koncového zákazníka a vyváženost nabídky různých produktů a služeb na Platformě.
Z hlediska placených služeb je pak možné za sjednanou úplatu zajistit zobrazení gastronomického podniku v prvních 5 nebo 10 pozicích na Platformě. Konkrétní podmínky poskytování této služby si mohou gastronomické podniky poptat u franchisanta příslušného pro daný region.
4. Jsou vůči gastronomickým podnikům, které nabízí své produkty/služby i mimo Platformu, uplatňována nějaká omezení?
Franchisanti v rámci snahy o kultivaci konkurenčního prostředí a zachování transparentnosti úseku zprostředkování služeb rozvozu jídla podle pravidel stanovených Food Time s.r.o. neuplatňují žádná omezení. Podmínkou uzavření smlouvy o spolupráci s každým gastronomickým podnikem je však jeho závazek nabízet své produkty/služby na Platformě vždy za stejných, či lepších podmínek nebo jak případně činí mimo Platformu.
5. Jakým způsobem je upraven smluvní a technický přístup k informacím poskytnutým nebo vygenerovaným gastronomickými podniky, které jsou uchovávány po ukončení smlouvy?
Smluvní ani technický přístup ve shora uvedeném rozsahu neexistuje. Ukončením smluvní spolupráce dochází vždy k ukončení přístupu gastronomických podniků do prostředí Platformy a žádná data nejsou nadále přístupná. Tím samozřejmě nejsou dotčeny povinnosti, které by pro Food Time s.r.o. a/nebo příslušného franchisanta vyplývaly z obecně závazných právních předpisů.
6. Jakým způsobem je upraven smluvní a technický přístup k osobním či jiným údajům, které gastronomické podniky nebo spotřebitelé poskytují pro účely používání Platformy?
Food Time s.r.o. a/nebo příslušný franchisant mají přístup k osobním údajům koncových zákazníků pouze v případě, kdy daný zákazník u gastronomického podniku učiní prostřednictvím Platformy objednávku, či si vytvoří zákaznický účet na Platformě. V případě vytvoření objednávky zákazníkem má gastronomický podnik za účelem přípravy a doručení objednávky (plnění zprostředkované smlouvy) přístup ke jménu, adrese doručení, telefonnímu číslu a e-mailu zákazníka.
Podrobné informace o rozsahu zpracování osobních údajů zákazníků osob naleznete ZDE.
V případě gastronomických podniků, které mají formu fyzickou osobu podnikající ve smyslu příslušných zákonů, zpracovává Food Time s.r.o. a/nebo příslušný franchisant pro účely provozu Platformy a plnění smlouvy o spolupráci osobní údaje, které byly uvedeny ve smlouvě o spolupráci s tímto podnikem. Tedy zpravidla obchodní firmu příp. jméno a příjmení, sídlo, adresu provozovny, IČO, DIČ, kontaktní email, telefon, bankovní účet. Každý gastronomický podnik má k poskytnutým údajům, jakož i údajům a datům vytvořeným činností Platformy (faktury, objednávky, hodnocení zákazníků, příjmy plynoucí z objednávek koncových zákazníků přes Platformu, případně další statistické a souhrnné údaje) přístup prostřednictvím svého uživatelského přístupu do Platformy, a to po celou dobu trvání Smlouvy. Po skončení smlouvy dochází automaticky k ukončení platnosti přihlašovacích údajů do Platformy.
Právní základ pro zpracování osobních údajů v případě fyzické osoby podnikající je čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – tedy plnění smlouvy o spolupráci. Výše uvedené osobní údaje mohou být poskytnuty třetím stranám pro účely plnění smluvních povinností vyplývající ze Smlouvy. Tak tomu bude typicky v případech, kdy je takové předání nutné pro zajištění řádného fungování Platformy a služeb poskytovaných Food Time s.r.o. (např. smluvní partneři z oblasti IT zajišťující fungování Platformy, účetní a právní servis atp.) a/nebo plnění smluvních či zákonných povinností příslušného franchisanta. Food Time s.r.o. a/nebo příslušný franchisant jsou oprávněni osobní údaje po pozbytí účelu zpracování uchovat zejména v případě, že osobní údaje budou potřeba k pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
S dalšími informacemi o zpracování osobních údajů, a to včetně rozsahu zpracování a podrobného přehledu práv, která svědčí osobám, jejichž osobní údaje jsou zpracovávány Food Time s.r.o. a/nebo příslušným franchisantem – tedy včetně podnikajících fyzických osob, je možné se seznámit v obecných zásadách zpracování osobních údajů Food Time s.r.o., resp. příslušného franchisanta, které naleznete ZDE.
V případě gastronomických podniků, které mají formu právnické osoby, dochází obdobným způsobem ke zpracování osobních údajů kontaktních osob těchto gastronomických podniků, a to zpravidla pouze v nezbytném rozsahu, tedy jméno, příjmení a kontaktní email či telefon.
Žádný jiný technický či smluvní přístup, než jaký mají gastronomické podniky zajištěn skrze své přihlašovací rozhraní Platformy, neexistuje.